Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Kayseri

Valilikler

T.C. Sarız Kaymakamlığı
T.C. Sarız Kaymakamlığı
T.C. Sarız Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Kriz Masası Şehitlerimiz Tarihçe
  • SARIZ
  • MAHALLİ İDARELER
    Mahalle Muhtarlarımız
  • HİZMETLERİMİZ
    Kamu Hizmet Standartları Hizmet Birimleri Kurum ve Kuruluşlar
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
19
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Kriz Masası
    • Şehitlerimiz
    • Tarihçe
  • SARIZ
  • MAHALLİ İDARELER
    • Mahalle Muhtarlarımız
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
    • Kurum ve Kuruluşlar
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

Patates Yetiştiriciliği Esasları

05.03.2025

Kişilerin ve toplumun  refah,  huzur  ve  mutluluğunu  sağlamak,  temel  hak  ve  hürriyetlerini korumak Devletimizin  asli  görev  ve  sorumluluklarındandır. Tarımsal  üretimin  en  önemli  bileşeni  olansuyun  dikkatli  kullanımının  gerekliliği,  kuraklığın artmasıyla  gittikçe  önem  kazanmaktadır. Kuraklığınyanında su kaynaklarından izinsiz ve bilinçsiz olarak su kullanımı nedeniyle su kaynaklarımızda bulunansu  miktarı  her  geçen  sene  azalmakta,  kirlenmekte  ve  bu  sebeple  de  su  kaynaklarının  korunması  için gerekli tedbirlerin alınması zorunlu hale gelmektedir.

5442  sayılı  İl  İdaresi  Kanunu'nun  9.  maddesinin  (ç)  fıkrasında;  "Kanun,  Cumhurbaşkanlığı kararnamesi  ve  diğer  mevzuatın  verdiği  yetkiyi  kullanmak  ve  bunların  yüklediği  ödevleri  yerine getirmek  için  valiler  genel  emirler  çıkarabilir  ve  bunları  ilan  ederler."  hükmü  ile  11.  maddesinin  (c) fıkrasında  "İl  sınırları  içinde  huzur  ve  güvenliğin,  kişi  dokunulmazlığının,  tasarrufa  müteaallik emniyetin,  kamu  esenliğinin  sağlanması  ve  önleyici  kolluk  yetkisi  valinin  ödev  ve  görevlerindendir.

Bunları  sağlamak için  vali  gereken  karar  ve tedbirleri  alır. Bu  hususta  alınan  ve ilan  olunan  karar  ve tedbirlere uymayanlar hakkında 66. madde hükmü uygulanır." hükmü yer almaktadır. Anılan Kanunun 66. maddesinde; "İl genel kurulu veya idare kurulları yahut en büyük mülkiye amirleri tarafından kanunların verdiği yetkiye istinaden ittihaz ve usulen tebliğ veya ilan olunan karar ve tedbirlerin tatbik ve icrasına muhalefet eden veya müşkülat gösterenler veya riayet etmeyenler, mahalli mülki  amir tarafından  5326  Sayılı  Kabahatler  Kanununun  32. maddesi  hükmü  uyarınca  cezalandırılır. Ancak,  kamu  düzenini  ve  güvenliğini  veya  kişilerin  can  ve  mal  emniyetini  tehlikeye  düşürecek toplumsal olayların baş göstermesi hâlinde vali tarafından kamu düzenini sağlamak amacıyla alınan ve usulüne göre ilan olunan karar ve tedbirlere aykırı davrananlar, üç aydan bir yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılır." hükmü bulunmaktadır.

5326  Sayılı  Kabahatler  Kanununun  "Emre  Aykırı  Davranış"  başlıklı  32.  maddesinde  "Yetkili makamlar tarafından  adli işlemler  nedeniyle  ya  da  kamu  güvenliği,  kamu  düzeni  veya  genel  sağlığın korunması amacıyla, hukuka uygun olarak verilen emre aykırı hareket eden kişiye yüz Türk Lirası idari para cezası verilir. Bu cezaya emri veren makam tarafından karar verilir." hükmü yer almaktadır. Küresel ölçekte artan sıcaklığa bağlı meydana gelen iklim değişikliğinin etkisi, aşırı yeraltı suyu çekimi,  yeraltı  suyu  akım  sistemlerinin  tahribatı  gibi  nedenlerle  tatlı  su  miktarlarında  azalmalara  yol açmakta ve su kaynaklarının sürdürülebilir yönetimini zorunlu kılmaktadır. İlimizde patates üretimi hızla artmakta, üreticiler akarsulardan ve kuyulardan ölçüsüz bir şekilde su kullanmakta, bu durum yer üstü sularının debisinde azalma meydana getirmektedir.  İlimizdeki su toplama havzalarında yer alan patates üreticilerinin  akarsulardan  ve  kuyulardan  kontrolsüzce  su  kullanımı,  biyoçeşitlilik  ve  ekosistemi olumsuz  etkilemekte  aynı  zamanda  suyun  adil  paylaşılamaması  nedeniyle  sosyal  sorunlara  da  yol açmaktadır.  Dolayısıyla  tarım  arazilerinde  meydana  gelebilecek  herhangi  bir  olumsuzluk  çiftçileri  ve tarım arazilerini zincirleme olarak olumsuz yönde etkileyebilmektedir. 6200 Sayılı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünce Yürütülen Hizmetler Hakkında Kanunun ek 7. maddesinde  "Su  tahsisine  ilişkin  usul  ve  esaslar  DSİ  tarafından  yürürlüğe  konulan  yönetmelikle belirlenir."  hükmü  yer  almaktadır.  Bu  kanun  hükmüne  dayanılarak  çıkarılan  Su  Tahsisleri  Hakkında Yönetmeliğin 15. maddesinde ise "(1) Bu Yönetmelikte belirtilen hükümlere göre; DSİ tarafından tahsis edilmemiş  veya  ilgili  kanunların  verdiği  yetkiye  istinaden  su  kaynaklarının  diğer  kamu  kurum  ve kuruluşlarınca  tahsisi,  kiralanması,  ruhsatlandırılması  gibi  işlemlerde  DSİ  görüşü  alınmamış  suların kullanılması  halinde,  bu  suların  kullanılmasına ilişkin  müdahalenin  önlenmesine  dair  gerekli tedbirler DSİ tarafından alınır. (2) Birinci fıkradaki izinsiz ve ruhsatsız kullanım sebebiyle oluşabilecek her türlü zarardan, bu suları kullanan ve kullandıranlar müteselsilen sorumludur." hükmü bulunmaktadır. Nitekim bu  nedenle  tüm  yeraltı  ve  yer  üstü  su  kaynaklarından  DSİ'nin  izni  olmaksızın  su  kullanımı  ilgili mevzuatlarla  yasaklanmıştır.  Bundan  dolayı;  bitkisel  üretim  amacıyla,  barajlara,  göletlere,  akarsulara, ırmaklara, derelere, çaylara borular atılmak sureti ile yada çeşitli yöntemlerle su çekilmesinin önlenmesi ile ruhsatlı sondaj kuyularında arazi durumuna göre tahsis edilen su miktarlarına (kapasitesine) uyulması yönünde  denetimlerin  DSİ  12.  Bölge  Müdürlüğü  ile  birlikte  İl/İlçe  Tarım  ve  Orman Müdürlükleri tarafından düzenli, olarak yapılmasına; Ayrıca DSİ  12. Bölge Müdürlüğü tarafından  su tahsis izni  verilmemiş  olan  su  kullanımlarında; elektrikli pompalarla yapılan su çekimlerinin önlenmesi amacıyla ilgili elektrik şirketi tarafından elektrik aboneliklerinin iptal edilmesi; mazot vb. yakıtlar kullanan pompalar vasıtasıyla yapılan su çekimlerinin ise kolluk kuvvetleri tarafından önlenmesine;  Tarımsal üretimin en önemli bileşeni olan suyun ve su kaynağı rezervlerinin etkin, ekonomik ve dikkatli kullanılması, tarımsal kirlilik ve çoraklığın önlenmesi, sosyal ölçekte su kullanıcıları arasındaki anlaşmazlıkların  giderilmesi  ve  kırsal  göçün  önlenmesi  amacıyla  suyu  fazla  tüketen  patates yetiştiriciliğinde  üretim  planlaması  dikkate  alınarak  2024  üretim  sezonu  dahil  münavebe  kurallarına titizlikle  riayet  edilmesine,  Bitki  Pasaportu  Sistemi  ve  Operatörlerin  Kayıt  Altına  Alınması  Hakkında Yönetmelikte belirtilen kurallara uyulmasına, münavebe takip ile kontrollerinin İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri  tarafından  yapılmasına,  alınan  kararların  2026  üretim  sezonu  başında  yeniden değerlendirilmesine karar verilmiştir. Yukarıda  belirtilen  emirlere  uymayanlar  hakkında  diğer  kanunlardaki  hükümler  saklı  kalmak kaydıyla,  kanunlarda  özel  bir  hüküm  bulunmadığı  ve  fiilleri  ayrıca  suç  oluşturmadığı  takdirde  5442 Sayılı  İl  İdaresi Kanunu, 167 Sayılı Yeraltı Suları Hakkında Kanun, 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki  Sağlığı,  Gıda  ve  Yem  Kanunu, Bitki  Pasaportu  Sistemi  ve  Operatörlerin  Kayıt  Altına  Alınması Hakkında  Yönetmelik,  5326  Sayılı  Kabahatler  Kanunu  ve  5237  Sayılı  Türk  Ceza  Kanunu  hükümleri uyarınca emir ve yasaklara uymayanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat
  • Muhtar
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Bahçeli Mah. Cumhuriyet Cad. No:52 A Sarız/Kayseri
0 352 561 20 10
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız